laatste weken

1 juli 2018 - Burlington, Vermont, Verenigde Staten

Hee hallo allemaal,

Ik gok dat dit de laatste update wordt vanuit Amerika, over 3 weken sta ik namelijk weer op Nederlandse gronden. Ik moet zeggen dat deze tijd echt veel te snel is gegaan, time flies when you're having fun. Dat is nog nooit zo waar geweest.

We waren gebleven bij 31 mei. Dus vanaf daar ga ik ook weer verder natuurlijk. Dus dit was 1 juni. Dat weekend was het onwijs lekker weer, 25+ graden en dan is het natuurlijk geweldig dat het strand hier op loopafstand is! Hierom hebben we ook bijna het hele weekend doorgebracht op het strand aan het meer. Zaterdags hadden we ook nog een kano gehuurd en even een uurtje gedobberd op het water. Het water is overigens nog wel ontzettend koud. Ondertussen begin ik dus ook de kleur te krijgen die de meeste mensen van mij gewend zijn in de zomer.

Het nadeel van dit weer is wel, de muggen en de pollen. Schijnbaar ben ik hier behoorlijk allergisch voor beide.

Het weekend daarop was het weekend van 8 juni, het weer was goed, veel zon. Dus dat betekende weer opnieuw naar het strand. Lekker bijkleuren en boekje lezen. Absoluut geen straf! Zondags was ik meegevraagd om te gaan jetskiën. Dit was ook een erg leuke ervaring om een keer gedaan te hebben en daarbij heb ik gelijk het meer beter kunnen verkennen, veel eilandjes zijn onbewoond en hebben daarom ook de meest prachtige strandjes waar je helemaal alleen kunt genieten.

Doordeweeks ben ik nog steeds druk met stage, de laatste weken zijn veel afronding en nog zoveel mogelijk doen aan experimenten en assays. Dit vraagt veel energie op sommige momenten.

Dan komen we al weer aan bij afgelopen weekend, 16 juni. De afgelopen 3 weken hebben we een nieuwe bar waar we beginnen. Voorheen was dit de karaoke bar JPs. Nu is het drink. Hier kan je op vrijdagavond Cosmos drinken voor 5$ per stuk. Dat is vrij goedkoop voor een cocktail en het is ook een gezellige plek waar je normaal met elkaar kan communiceren. Afgelopen vrijdag deden we daar dus ook weer een drankje. We gingen het echter niet te laat maken want op zaterdagochtend vertrokken we voor de tweede keer naar Montreal. Tommy was namelijk jarig op zondag en wilde dit graag in Montreal vieren. We kwamen in Montreal aan rond 12 uur en zijn toen naar het Olympisch Stadion gegaan, dit is deels behoorlijk uitgestorven maar wel erg gaaf om een keer gezien te hebben. Daarnaast was ook de botanische tuin, dus hier hebben we het grootste deel van de middag doorgebracht. Het was ook weer onwijs goed weer, dus het was heerlijk om rond te lopen in de tuinen. Toen we een beetje uitgekeken waren, gingen we richting de Airbnb. Dit was een luxe plek en op een vrij goede locatie. Nadat iedereen zich had opgefrist was het tijd voor avondeten en de stad by night verkennen. Echter hadden de overige gasten weinig zin om uit te gaan, daarom gingen Rachelle en ik met z'n twee verder om 1 uur 's nachts.

Zondag waren we daardoor ook lekker moe, gelukkig hoefden we alleen nog maar terug naar Burlington en dat was een kwestie van achterin de auto zitten. Eenmaal in Burlington was het tijd om niks te doen. Dat was onze status dus dat betekende in slaap vallen om 4 uur 's middags en wakker worden om 7 en dan realiseren dat je een flink middagdutje hebt gedaan. Ook wel eens lekker in het weekend.

De een na laatste week stage was aangebroken en dit is toch eigenlijk wel een beetje vreemd. De laatste dingetjes afronden en een presentatie voor de week daarna voorbereiden waren dan ook mijn laatste zorgen. Experimenten snel afronden en hopen dat je nog snel een extra experiment kan doen. Zoveel mogelijk resultaten verzamelen. Het laatste complete weekend in Burlington was dus ook de zaterdag in het lab aan de gang en nog een laatste zaterdagavond de kroeg in. Zondags was een typisch uitbrakdagje met weinig activiteiten. 's Avonds nog even uit eten geweest met Rachelle en Ethan bij een barbecuerestaurant. Hier waren al eerder geweest, helaas was het niet zo goed als de eerste keer dat we daar waren.

Nu de laatste week. Afronden, presentatie, klein beetje stress toch wel. De presentatie op woensdag gehad, officieel afgerond. Alleen het verslag schrijven nog, maar dat wordt een zorg voor in Nederland. Als laatste zijn we toch nog wat extra's gaan doen wat met mijn project te maken heeft, het enige nadeel is dat ik dit verder niet zelf kan gaan uitwerken, maar in ieder geval heb ik er dan toch nog aan meegewerkt en een nieuwe techniek leren kennen.

Nu is het tijd voor mijn laatste week in Amerika, ondertussen aangekomen in New Haven, CT. Morgen naar Philadelphia en Washington DC. En Nederland, tot over een week!