Weekendje weg nummer 2

12 april 2018 - Niagara Falls, New York, Verenigde Staten

Wat leuk dat je nog steeds mijn avontuur leest!

Ik val gelijk met de deur in huis, want dit is een snelle tussendoor blog. Rachelle en ik kwamen dankzij Swen (Nederlandse jongen die voor werk is in Albany) op het geweldige idee om naar de Niagara Falls te rijden. Dit is een heenreis van 8 uur geweest, maar de auto huren was niet duur en de benzine kost hier al helemaal bijna niks. Dus we dachten, ach waarom ook niet. Swen was daar ook en hij had een hotelkamer met 2 bedden, dus dat was een goedkoop nachtje voor ons! We kwamen rond half 12 's avonds aan en werden gelijk overdonderd met een ijskoude wind. Niet het meest prettige om te merken als je net uit een warme auto stapt. We zijn snachts nog even naar de watervallen gelopen en daarna werd het tijd om te slapen. 's Ochtends was het ontbijt inclusief dus we hadden hiervoor de wekker gezet, daarna zijn we langs de Amerikaanse kant van de watervallen gelopen en toen we daar alles gezien hadden, zijn we naar de Canadese kant gereden. Dit was net een pretpark, niet normaal. Zoveel attracties en dingen om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken om er meer tijd te spenderen. Heel erg zonde van het gebied, grote gebouwen en net een kermis aan geluiden en lichten wat je continu ziet en hoort. De watervallen waren wel heel indrukwekkend, een deel was nog bevroren, zo koud was het daar dus. Helemaal onderaan de watervallen was het grootste deel ijs en als je dichtbij de watervallen stond, zag je de brokken ijs naar beneden vallen. Je kan je misschien wel voorstellen dat het dus ook onwijs koud was om daar te staan, daarom hebben we dit niet al te lang volgehouden. Na het bewonderen van de watervallen zijn we wat gaan drinken om op te warmen en zijn we richting Albany gereden. Lekker achter Swen aanscheuren, dat ging best mooi. De auto waarin we reden was overigens ook heel luxe. Het was een vrij nieuwe ford focus met stuurverwarming en ingebouwde navigatie en achteruitrijcamera en nog wat functies die je absoluut niet echt nodig hebt. Maar dat reed wel heel lekker. Bijna alle auto's zijn hier overigens automaat. Het schijnt dat er nog maar 10% van de auto's in Vermont handgeschakeld zijn!

's Avonds kwamen we aan in Albany, Rachelle en ik hadden een motelletje geboekt met twee bedden dus we konden lekker zeesterren in ons eigen grote bed voor het eerst in een lange tijd weer. Dit motel was ook zo typisch Amerikaans, wat je altijd ziet in series enzo. We gingen een beetje op tijd slapen want waren best wel moe van het wandelen en autorijden. 's Ochtends was het weer inclusief ontbijt, dus even ontbeten en daarna onze rit weer voortgezet: Albany verkennen. Funfact: Albany is de hoofdstad van de staat New York. Wat verwacht je daarvan? Enigszins leven. Nou dat was hier dus niet. Het was koud, stil en helemaal leeg. Bijna alles was gesloten. Er stonden wel wat mooie gebouwen zoals het staatshuis en nog artistieke dingen. Toen hebben we een eettentje opgezocht en onze terugreis naar Burlington gepland. In Burlington was een sneeuwstorm voorspeld voor het weekend dus we moesten even kijken wat het handigst was om te gaan rijden. Uit eindelijk hebben we ervoor gekozen om via Plattsburgh de Ferry op te gaan en dan via een paar eilanden van Lake Champlain terug te rijden naar Burlington. Dit was een goede keuze want het was een mooie route! Onderweg hadden we wel ijsregen, dit is echt heel vervelend. Je moet namelijk je auto op 30 graden hebben om te zorgen dat je ruit niet constant bevriest. Dus was een goede sauna in de auto. Eenmaal in Burlington aangekomen, hebben we nog even boodschappen gedaan en daarna de auto weer ingeleverd. We hadden 930 miles gereden, dit is zo'n 1500 km. Deze 930 miles waren voornamelijk gevuld met slechte zang op nog slechtere hits. Onwijs gezellig dus! 's Avonds was het een goed idee om op tijd te gaan slapen, zulke weekendjes zijn aardig slopend!

Toen was het weer tijd voor een nieuwe week, ik had een overleg met mijn begeleider. Het was misschien toch iets te veel gevraagd om een project zonder begeleiding in het lab te gaan volgen. Hierom ben ik geswitcht van project. Dit was een onwijze opluchting en alles lijkt al een stuk beter te gaan. Ik werk nu samen met een PhD student, Chris. Hij legt mij veel dingen uit en ik doe de experimenten nu samen met hem. Hierdoor zijn mijn dagen wel een stuk langer geworden. Deze hele week heb ik eigenlijk maar 1 korte dag gehad, voor de rest was ik niet eerder dan 7 uur 's avonds thuis. Ook in het weekend zijn we druk, maar dit is ook wel fijn. Lekker druk bezig en ook meer resultaat. Donderdag avond waren Rachelle en ik zo slim om één drankje te gaan doen. Wie mij kent, weet dat dit nooit zo werkt. Hierom eindigden wij dus ook in verschillende kroegen en in de uber naar huis om 3 uur 's nachts. Niet ons beste idee, maar het was wel onwijs gezellig.

Vrijdag hadden we afgesproken om naar de karaokebar te gaan, we hadden hier afgesproken met Ethan, een student in het lab naast mij. We hebben een paar valse nummers door de kroeg gezongen en rond een uur of 2 zijn we weer naar huis gegaan. Het was weer een gezellige avond en we zijn erachter gekomen dat veel vaste gasten het verhaal van onze tassen hebben gehoord (denk je nu, huh welk verhaal? zie mijn vorige blog). Al deze mensen waren nu heel aardig en vertelden dat als er iets aan de hand was, dat ze ons zouden helpen. We zijn al aardig wat vrienden aan het maken daar, de host van de karaoke weet ondertussen ook onze naam.

Op zaterdag werd het eindelijk wat mooier weer. We hebben deze week nog aardig wat dagen gehad dat het ineens begon te sneeuwen, het bleef dan wel niet liggen. Maar alsnog, sneeuw? half april? dat is niet leuk meer. Nu is het 9 graden, maar de winterjas is overbodig. De zon geeft zoveel warmte dat ik rondloop in een leren jasje en dat is warm zat! Nadat ik klaar was op het lab, ben ik met Rachelle naar downtown gegaan, even naar het meer en weer onze heerlijke nacho's eten! 's Avonds waren we uitgenodigd voor een 'feestje' bij Ethan thuis. Vervolgens kreeg ik een berichtje van ethan dat zijn vrienden hadden gecanceld. Uit eindelijk zijn we met zn 3 op stap gegaan en hebben we een onwijs leuke avond gehad. Rachelle en ik hadden van te voren de onwijs mooie zonsondergang bewonderd en daarna weer lekker nacho’s gegeten met een flesje rosé erbij. Zondag moest ik weer naar het lab voor wat experimenten en voor de rest was het deze week opruim en was week. Dat was namelijk al even niet gebeurd..

Jullie horen snel weer van mij! Ik ben nu namelijk onderweg naar New York, even de papa en zusjelief ontmoeten!

Foto’s weer in een leuk album