Eerste week

15 februari 2018 - Burlington, Vermont, Verenigde Staten

Voor degene die geen verhaal willen missen, onderaan de pagina kun je je aanmelden bij de mailinglijst. Dan krijg je een mailtje wanneer ik een nieuw verhaal heb geplaatst!

Nu mijn eerste week, de donderdag (8 feb 2018) was redelijk zwaar. Had een korte nacht gehad door de vlucht en was al vroeg weer op natuurlijk. Rond een uur of 12 had ik geregeld wat ik wilde doen en werd ik behoorlijk moe. Om 2 uur maar boodschappen gaan doen om bezig te blijven en ik had absoluut niks in huis natuurlijk. Bij terugkomst eigenlijk niks meer gedaan behalve liggen en serie kijken, dat heb ik vol kunnen houden tot half 8 en ben in slaap gevallen.

Dan word je de volgende ochtend veel te vroeg wakker: 4 uur was de eerste keer. Dat heb ik kunnen uitstellen tot 6 uur, maar was toen toch ook wel echt klaar wakker. Deze vrijdag had meer in petto. Ik had een afspraak bij het international Office van de universiteit (de uni is ook wel UVM, dat houdt het wat korter en makkelijker). Deze afspraak was alleen pas om half 11 en ik was om 6 uur al klaar wakker, hoe vul je die tijd op? Eerst een half uur gebeld met zusjelief, in Nederland is het namelijk dan 12:00 uur 's middags. Daarna nog maar wat liggen draaien en langzaam gaan klaarmaken, rond 9 uur samen met Iris even gezeten en heeft ze mij nog wat laatste details verteld over het huis. Om 10 uur was het tijd om richting UVM te lopen. UVM is onwijs groot, veel gebouwen waar les wordt gegeven, het ziekenhuis en campusgebouwen. Naar het international Office was ongeveer 20 minuten lopen. Ik werd daar hartelijk ontvangen en daar zijn de laatste papieren geregeld. Daarna ben ik naar het laboratorium gegaan waar ik de komende 20 weken stage loop. Caspar (de PhD student die mij van het vliegveld haalde) was daar ook bezig en heeft mij een rondleiding gegeven. Ook de laatste papieren van de Department waar ik stage loop, zijn ingevuld en ingeleverd. Na het meekijken met Caspar was het weer tijd om terug te gaan. Op de terugweg kwam ik nog een eekhoorntje tegen.

Veel heb ik hier nog niet, maar dat komt wel. Ook nog enigszins last van een jetlag waardoor ik eigenlijk ook wel weer helemaal verrot was rond een uur of 6. Maar ik had mezelf voorgenomen om wakker te blijven tot 9 uur om in het ritme te blijven. Met moeite is dit gelukt en was het toch weer bedtijd om voor te bereiden op de zaterdag 10 februari 2018.

Deze begon ook weer vroeg, eerst om half 5, daarna om 7 uur. Dat uitslapen lukt me hier nog niet echt. Rond een uur of 11 werd ik opgehaald door Albert (stagebegeleider en neef van mijn vader), toen zijn we samen boodschappen gaan doen en daarna naar zijn huis, honden opgehaald en vooral veel gekletst. ‘s Avonds nog lekker uit eten geweest bij een Irish pub! Mijn eetritme is helaas nog niet helemaal gewend aan de Amerikaanse tijden, waardoor ik savonds slecht kan eten.. Rond een uur of 9 was de dag toch ook weer lang genoeg geweest.

Zondags stond verder niets gepland. Ik werd weer vroeg wakker, rond een uur of 7. In de middag ben ik een stuk gaan wandelen richting het meer en weer terug, vooral om tijd te vullen. Dat was een mooi gezicht, het was moeilijk te zien wat precies meer was en wat niet, er was veel bevroren en lag nog aardig wat sneeuw. Ook regende het licht, het was geen heldere dag en vroor. De regendruppels die vielen op mijn jas, waren ook binnen no time bevroren. Zodra dat weg is, is er natuurlijk meer te zien. Rond 5 uur heb ik wat gegeten, daarna was ik weer redelijk moe. Rond half 9 in slaap gevallen. En dan ineens word je wakker om half 12 ‘s nachts. Klaar wakker. Dus blijven draaien tot je weer in slaap valt, is dan het enige wat je kan doen. Uiteindelijk werd ik net voor 7 wakker. Ben ik opgestaan, gaan douchen en klaargemaakt voor de eerste dag stage. Dit beviel prima, de collega’s zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Verder ga ik jullie niet al te veel over de stage zelf vertellen, meer over het leven in Burlington en alles daaromheen! Rond 5 uur was de dag weer klaar en werd het tijd om terug te gaan. Het lab ligt op een loopafstand van 15 minuten bij mijn kamer vandaan, van deze 15 minuten kan ik iets minder dan de helft gewoon binnen lopen. Bij het ziekenhuis naar binnen en dan een doolhof gebeuren door het gebouw heen, brengt mij dan bij het lab. Het is niet normaal hoe deze gebouwen in elkaar zitten. Je loopt het gebouw in bij een ingang op de begane grond. Vervolgens kom je een uitgang tegen op de tweede verdieping. Dit gebouw staat namelijk op een berg.

Eenmaal thuis heb ik wat gegeten en viel ik alweer op tijd in slaap, aangezien mijn ritme nu is van 9 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends. Ergens is dit ook wel fijn, aangezien ik uitgerust wakker word.

Dinsdags ontmoette ik de andere labmedewerkers van het lab naast waar ik zit. Hier zitten nog twee andere Nederlanders naast Iris. Rachelle is een vriendin van Iris en zij woont ook dichtbij ons, dus ik loop voortaan vrijwel niet meer alleen naar stage.

Over de andere dagen heb ik niet zo veel te melden. Dinsdag tot en met vandaag ziet er vrijwel gelijk uit. Ik word vroeg wakker, maak me klaar voor stage, ga naar stage van half 9 tot 5 ongeveer en daarna ga ik naar huis en eet wat. Na het eten is het een beetje tijd opvullen en weer gaan slapen. Niet zo bijzonder dus.

Van het weekend hoop ik wat meer mee te maken en zal ik jullie hier natuurlijk op de hoogte houden! Ook heb ik weer een foto albumpje toegevoegd, genaamd: Eerste week :)